קידום אתרים בעין הסערה

בימים האחרונים ,התוודענו לכוחם של אתני הטבע, הרוחות נשבו ללא הפסקה וגרמו לנזקים כבדים לבתים, לרחובות וגם לפגיעות בנפש. הגשם שירד במהירות וכמויות גדולות, גרם להצפות רחובות שלמים ולפקקים בכל רחבי המדינה .

כל המפגעים הללו, העמידו אותנו חסרי אונים ומבולבלים ממש כמו פעם, כשהיינו צריכים לאתר מידע באינטרנט בתוך ים דפי האינטרנט הצומח במהירות מדהימה.

כדי להתגבר על ה"הצפה הדיגיטלית", הומצאו מנועי החיפוש המאפשרים לנו איתור מידע בלחיצת כפתור אחת. מנוע החיפוש מציג לנו את האתרים הרלוונטיים ביותר (לדעתו) מתוך רב מגוון של אתרים .

קידום אתרים בעין הסערה

אך אבוי ,נוצר מצב בו רק האתרים בדף הראשון ובדף השני זוכים לביקור מצד הגולשים.

שאר האתרים למעשה אינם קיימים בעיניי הגולשים ואינם זוכים לביקור כלל. אנו יכולים להשקיע מאות אלפי שקלים באתר שלנו  ואף אחד לא יוכל לאתר את האתר שלנו במנועי החיפוש.

הפתרון לבעיה באה באמצעות מקצוע שנקרא קידום אתרים (- SEOבעברית SEO = קידום אתרים) .

קידום אתרים

קידום אתרים במנועי החיפוש הינו תהליך הגורם לאתר שלנו להיראות רלוונטי למנועי החיפוש באמצעות טכניקות ומתודולוגיות שונות.  דבר המביא לשיפור הדירוג במנועי החיפוש וכך נכנסת תנועה ממוקדת לאתר שלנו. בעצם, קידום אתרים מאפשר לנו לצוף על פני האתרים האחרים ולהשיג את התנועה המיוחלת.

אם בעבר היה מקובל לומר "אם אין לך אתר אינטרנט אתה לא קיים" הרי שהיום,  מוקבל לומר, אם אתה לא במקומות ראשונים במנועי החיפוש ובגוגל בפרט, אתה לא קיים .

(במידה  שאינכם עושים פעולת קידום אחרות)

ואכן, חברות ועסקים רבים הבינו את הפוטנציאל הגלום בדרוג גבוה למנועי החיפוש והתחום החל להתפתח באופן משמעותי. הוקמו חטיבות קידום אתרים בחלק מאותם ארגונים וחברות גדלות, ועסקי קידום אתרים החלו לצוץ כפטריות לאחר הגשם.

גם תחום ההדרכה ולימוד קידום אתרים אינו נשאר יתום, קמו מספר קורסי הדרכה שונים וימי עיון בתחום קידום האתרים.

עבודתו של מקדם אתרים

עבודתו של מקדם האתרים נשענת בעיקר על ניסוי וטעייה, מחקר  והתאמת אתר למנועי חיפוש  גם על פי הנחיות שמנועי החיפוש מפרסומות מעת לעת. מעט מהפרמטרים לדרוג האתר במנוע החיפוש ידועים לנו ,שכן ידיעת סודות מנועי החיפוש תהפוך את מנועי החיפוש ללא רלוונטי.

מלבד העבודה שנעשית, כדי להיחשב רלוונטי בעיני מנועי החיפוש, מקדם האתרים נדרש להתמודד אל מול מקדמי האתרים האחרים באותו תחום שגם הם "נלחמים" על מנת להשיג דרוג גבוה יותר במנועי החיפוש ובראשם גוגל, כדי להוציא את האתר מתוך הצפת המידע הקיים ברשת.

לכן,  מקדמי האתרים נדרשים ליצירתיות ולחשיבה אסטרטגית פורצת דרך בכדי "לעקוף" את המתחרים. במיוחד בתחומים תחרותיים במיוחד.

התחרות הזאת, משולה למאבק התמידי בין האדם לאתני הטבע, בין הצורך לשמור על יציבות בעת משבר לבין הסערות הפוקדות אותנו.

במקרה הזה, אתני הטבע הם מנועי החיפוש המדרגים אותנו ואת המתחרים, והסערות הן מקדמי האתרים האחרים  שמאיימים להשתלט על מקומנו במנועי החיפוש.

דילוג לתוכן