דומיינים,מחירי הנדל"ן בתל אביב וקידום אתרים

כמה נפלא שיש לנו את הפלא הקרוי כתובת מגורים , באמצעותו אנחנו יכולים לאתר אנשים ומקומות בקלות, להחליף מכתבים ועוד.

תארו לעצכם מה היה קורה אם הייתם מחכים לחבילה ימים רבים והיא אינה מגיעה רק מפני שהשולח לא הבין בדיוק מה שם הרחוב שלכם ? או שבטעות החבילה נשלחה לשכן?

 

לדומיינים (שמות מתחם) יש אותו תפקיד כמו לכתובת מגורים, אם כתובת האתר לא תהיה מתאימה לא יגלשו לאתר. איך לבחור דומיין לאתר?

 

איך אפשר לבחור דומיין מתאים לאתר? כזה שיגרום לכניסות לאתר ויעזור לקדמו?

 

כל אתר אינטרנט הוא בבחינת נכנס נדל"ן, האתר פעיל 24 שעות ו"תופס" מקום ברשת האינטרנט וגם במנועי החיפוש.

כמו שנדל"ן צריך להיות במיקום טוב כדי להתפתח ולהיחשב לנכס מניב, כך גם אתר זקוק לכתובת טובה כדי להתפתח ולממש את הפוטנציאל הגלום בו.

בחירת דומיין לא נכונה, יכולה לגרום לכאב ראש ועלולה לעלות לנו ביוקר במידה ונרצה להחליף לדומיין אחר.

 

אם אתם לא רוצים להפגין בתל אביב ולישון באוהלים בשל העלייה במחירי הנדל"ן , רצוי מאוד לקרוא את הפוסט עד הסוף.

אספתי עבורכם מספר המלצות שיעזרו לכם לבחור את הדומיין הטוב ביותר לאתר שלכם.

 

א. הדומיין צריך להיות קליט וקצר.

 

הדומיין צריך להיות קצר שכן על הגולש להקליד יותר בדרך אל האתר שלנו.

אנו רוצים לחסוך טרחה לגולש ולהקל עליו להיכנס לאתר שלנו.

 

רצוי לא יותר מ 9 תווים לדומיין (שם מתחם).

 

האם ראיתם דומיין של אתר מפורסם והוא היה ארוך? כמובן שלא!

כמה קל לזכור את שמות האתרים המפורסמים כדוגמת: Google , Walla , Nrg ,Msn ועוד.

אם האתרים המפורסמים בעלי שם קצר, כנראה שזה מפני שהם ראו ששם קצר מניב פירות ומקדם את מטרתם.

 

ולכן, הדומיין צריך להיות קליט גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינה שמיעתית כדי שהגולש יזכור את האתר ויוכל להיכנס בקלות .

השיטה הכי טובה לבדיקת יעילות הדומיין, היא לתת לחברים את שם הדומיין שלנו ולבקש מהם לספר מה הם זוכרים. כך תוכלו לדעת האם הדומיין טוב וקליט.

 

אתם בוודאי תוהים: הרי היום מחפשים בעיקר דרך מנוע החיפוש וצריך רק להקליד את שם האתר בעברית ומהר מאתרים את האתר, מה משנה אורך הדומיין?

 

ובכן, אכן גולשים רבים כיום נעזרים במנוע החיפוש לגלוש לאתרי אינטרנט מבלי להקליד את כתובת האתר.

 

אולם, אחת משיטות השיווק האפקטיביות ביותר היא "שיווק מפה לאוזן" ובמידה ושם האתר לא יהיה קליט, לא יזכרו את האתר והוא לא יעבור בצורה טובה מפה לאוזן.

 

הדומיין צריך להיות ניתן לאיות משמיעה בלבד ואסור שיהיה ניתן לפרשו משמיעה בכמה אופנים.

לדוגמה: אם האתר שלנו נקרא "to buy" .

הגולש עשוי להגיע גם ל buy.co.il2 ולא לאתר שלנו.

 

אנחנו משתמשים גם באמצעי פרסום מחוץ לרשת כמו עיתונים,כרטיסי ביקור ועוד.

שם קליט וקצר מאפשר להגיע לאתר בקלות גם באמצעי פרסום אלה.

 

בנוסף, אנחנו בדרך כלל זוכרים טוב מידע בצורה ויזואלית, לא סתם נאמר "תמונה שווה אלף מילים" – כל עולם הפרסום נשען על עזרים ויזואליים שכן, הם הדרך שלנו להתחבר ולזכור את המותג .

 

לכן,עלינו להקפיד שהדומיין יראה טוב ונכון מבחינה ויזואלית ולא יהיה קשה לפענוח.

 

לדוגמה: דומיין עם אות V אחת אחרי השנייה vvalla.co.il נראים כמו w אחת, מספרים עם האות O לצידן ועוד.

 

חשוב: אל תשתמשו בשם עברי באותיות לועזיות בשם הדומיין (גם אם זה שם האתר שלכם) שכן ישנם שמות הניתנות לכתיבה בכמה אופנים.

לדוגמה: המילה Hanukkah , ניתנת לכתיבה גם כ Chanukah וגם Chanuka.

 

ב. לדומיין בעברית בחור ב co.il ולאתר בינלאומי בחרו com

 

במידה והאתר שלכם פונה לקהל המקומי וכתוב בעברית בחרו בדומיין co.il .

 

ישנם 2 סיבות מרכזיות:

 

1. קידום אתרים -רוב התנועה ממנועי החיפוש מגיעה ממנוע החיפוש של גוגל ישראל , ולכן הסיומת co.il מקבלת חשיבות מסיומת על פני סיומות אחרות ומעניקה לנו ניקוד נוסף בקידום אתרים.

 

2. תדמיתית- רוב האתרים המובלים בארץ בעלי דומיין בסיומת ישראלית ולכן, אתר שאינו בעל כתובת ישראלית , נתפס בעיני הגולשים לאתר נחות ולא רציני.

 

כדאי לרכוש co.il ולא org.il במידה ואינכם עמותה, היות והסיומת co.il הינה הפופולארית ביותר.

 

במידה והאתר שלכם פונה לקהל הבינלאומי מומלץ לרכוש סיומת com וחבריה (net,org וכו'). כאשר לסיומת com עדיפות ראשונה לרכישה היות והיא הפופולארית ביותר מבין שאר הסיומות.

ג. אפשר להוסיף את מיל המפתח המרכזית לשם הדומיין

 

במידה ויש לנו דומיין קצר וקליט ניתן להוסיף את מילת המפתח המרכזית לדומיין שלנו וכך לקבל ניקוד נוסף במנוע החיפוש.

 

אם יש לנו חברה לקידום אתרים נרצה שבשם המתחים יופיע הביטוי SEO .

 

הערה חשובה:

אפשר לשים מילת מפתח רק אם היא עומדת בכללים שקבענו קודם, כלומר הדומיין קצר וקליט.

האפשרות לקבל ניקוד נוסף בשביל קידום אתרים אינה מצדיקה " שמיטת" הכללים האחרים. הניקוד המתקבל זניח לחלוטין בהשוואה לפרמטרים אחרים .

 

מקווה שנהיתם , להתראות עד הפוסט הבא 🙂

• אם אהבתם את הפוסט לחצו like ושתפו עם חברים.

 

דילוג לתוכן