בסוף הפוסט הזה אני הולך להפוך אתכם ליותר יצירתיים 🙂
קבוצת חוקרים מהאוניברסיטה ערכה ניסוי על יצירתיות.
בשלב הראשון החוקרים ביקשו מהמשתתפים לומר עד כמה המותגים IBM ואפל מייצגים תכונות שונות ובכלל זה נכללה גם התכונה יצירתיות. המשתתפים תפסו את אפל כיצירתית יותר. לא נמצא הבדל ביחס החיובי של המשתתפים ל 2 המותגים (אפל כזכור נתפסה רק כיצירתית יותר).
בשלב השני ערכו ניסוי אחר עם משתתפים אחרים. הוצגו להם מספרים על מסך מחשב – כל פעם מספר אחד וביקשו מהם לחבר אותם. מה שהם לא ידעו זה שהם נחשפו חשיפה תת ספית (כל זה קרה בזמן שהם מסתכלים על המספרים).
חשיפה תת ספית הינה חשיפה קצרה ובלתי מודעת.
קבוצה אחת במהלך הצגת המספרים נחשפה במהירות לסמל של אפל ,וקבוצה שניה נחשפה לסמל של IBM .
לאחר מכן, נתנו למשתתפים משימה נוספת שהיא מבחן השימושים הבלתי רגילים.
מבחן זה נועד לבדוק יצירתיות על ידי מציאת כמה שיותר שימושים לדבר אחד.
מי שמוצא יותר שימושים אפשריים ושונים לדבר נתון הוא יותר יצירתי (נדרשת יצירתיות למצוא שימושים שונים ובלתי רגילים).
במקרה של הניסוי 2 הקבוצות התבקשו למצוא שימושים אפשריים ללבנה (במובן לבנה של בית).
הקבוצה שנחשפה לסמל של אפל (מבלי ידיעתם כאמור), מצאה יותר שימושים בלתי רגילים ללבנה.
בנוסף, 2 אנשים חיצוניים העריכו את היצירתיות של שלושת השימושים הראשוניים של כל משתתף והם דירגו את שלושת השימושים של אלה שנחשפו לסמל של אפל כיצירתיים.
מסקנות:
- אם אתם רוצים להיות יצירתיים הסתכלו על סמל אפל או קנו אייפון 🙂
- במידה ואתם רוצים לגרום לעצמכם ולעובדים שלכם להיות יצירתיים תלו פוסטרים עם סמלים של חברות שנתפסות יצירתיות או תלו סיסמאות על יצירתיות.
- תוכלו לעשות שימוש במשפטים כאלה כדי לגרום לאנשים לחשוב שאתם יצירתיים יותר.
- סטיב ג'ובס ידע מה שהוא עשה כשהדגיש את היצירתיות והנונקונפורמיסטיות של אפל-
"Think different"
קישור למאמר: https://faculty.fuqua.duke.edu/~gavan/bio/GJF_articles/apple_ibm_jcr_08.pdf