הפסיכולוגיה של 9 הצבעים

הפסיכולוגיה של 9 הצבעים

אנו רואים את העולם מבעד לסכמות- הן התבניות מנטלית שאנו נעזרים בהם כדי לארגן את הידע שלנו על העולם על פי נושאים ותחומים. הסכמה קובעת למה מכל המידע אנו שמים לב, על מה אנחנו חושבים ומה אנחנו זוכרים.

הפעלת הסכמות היא חלק מהחשיבה האוטומטית שלנו, למשל כשאנחנו נראה אדם חדש אנחנו נסווג אותו לפי התפקיד שלו למשל רופא  ולא נדקדק בו.

מידת הניגשות של הסכמות בתודעה שלנו היא זאת משפיעה איזה סכמה נפעיל ומתי.

נוכל לראות את כוחה של הסכמה בדיווחים מארה"ב על ירי של שוטר "לבן" על אפרו-אמריקאי שקורים מדי שנה. סביר להניח שאצל השוטר פעלה סכמה שלאפרו אמריקאי יש בדרך כלל אקדח ושהוא ינסה לירות  ולכן, לצערנו יש הרבה תקריות כאלה באופן יחסי.

 

הפוסט של היום עוסק בנושא משמח הרבה יותר והוא צבעים  , האם ידעתם שכל צבע משדר מסר שונה?

כל צבע מקושר אצלנו לסכמה מסוימת ולכן משדר רגשות מסוימים. יש לציין שהסכמות לגבי צבע הם תלויי תרבות ובכל תרבות צבע מעורר רגשות אחרים. למשל שחור מסמל במערב מוות, חורבן ואבל. ואילו לשבטי המסאי  הוא מסמל חיים ושגשוג

 

רבים מהמחקרים בוצעו בארצות הברית, היות ואנחנו גם שייכים וקרובים לתרבות המערב זה  יתאים גם לנו 🙂

להלן התוצאות שהעלו מחקרים בנושא:

 

 

הפסיכולוגיה של הצבעים חלק 1

הפסיכולוגיה של הצבעים חלק 2

אדום :

 

 התרגשות, אנרגיה, דחיפות, אהבה, תשוקה, כעס, אלימות, תוקפנות, כוח.

 

אפשר לראות שהרבה משתמשים באדום במוצרים לחג האהבה ולכן, יש  אצלנו קישור חזק לאהבה.

בנוסף, יש מחקרים שמצבעים על עוררות פיזיולוגית שאדום מעורר ולכן  אנו עושים קישור שלנו למשיכה ולתשוקה למראה לבוש אדום.

 

כתום:

אושר, אנרגטיות, חום, התלהבות.

 

חברת orange עושה שימוש בכתום כדי לשדר אושר ואנרגטיות
חברת orange עושה שימוש בצבע כתום כדי לשדר אושר ואנרגטיות

צהוב

תקווה, חיים, אופטימיות, עליזות, אושר.

 

כחול:

 

ביטחון, אמון, אחריות, יעילות, רוגע, ידידותי.

 

חברת ברינקס עושה שימוש בכחול כדי לשדר ביטחון ואמינות.
חברת ברינקס עושה שימוש בצבע כחול כדי לשדר ביטחון ואמינות.

ירוק:

 טבע, אנרגיה טבעית (ירוקה), חיים, צמיחה, איכות הסביבה, סביבה, עושר ופוריות.

אני מניח שהדבר הראשון שעולה לכם לראש עכשיו זה איכות הסביבה. ואכן ירוק הוא שם נרדף למוצרים ידידותיים לסביבה

בנוסף ירוק מזכיר לנו גם כסף  🙂

 

 

עדן טבע מרקט עושה שימוש בצבע ירוק כדי לשדר טבע, ידידותי לסביבה
עדן טבע מרקט עושה שימוש בצבע ירוק כדי לשדר טבע, ידידותי לסביבה

סגול:

חכמה, כבוד, יצירתיות, יוקרה, מסתוריות, מלכותיות.

 

ורוד:

  אהבה, שלווה, נשיות, עדינות, שבריריות.

 

לבן:

 

 טוהר, תמימות, ניקיון, יעילות.

 

שחור:

 

 כוח, יוקרה, ביטחון.

 

 

זכרו שהמשמעות הפסיכולוגית תלוית תרבות.

ברגע שבחרתם צבע אחד ויותר כדאי שתחשבו איך הצבעים שבחרתם והמשמעות הפסיכולוגית שלהם באה לידי ביטוי בנקודות מפתח בעיצוב של האתר כגון:  צבע הכותרות שבאתר וצבע כפתורי הקריאה לפעולה.

שימוש נכון ומשוכל בצבעים המתאימים לקהל היעד ואשר משדרים את המסר הנכון,

 יכולה לחולל נפלאות ולעלות את אחוזי ההמרה של אתר האינטרנט שלכם וכל מערכת שיווקית אחרת

 

אהבתם את הפוסט? שתפו עכשיו!

דילוג לתוכן